Corto y documental 2009

miércoles, 1 de julio de 2009

Trabajos practicos para 3º Polimodal

Escuela Abierta Nueva Visión


T.P. Receso escolar 2009
Profesor: Ramiro Martínez De Giorgi

Mujer y Deporte

1) Somatotipo y diferencias orgánicas de la mujer y el hombre
a) Peso y estatura
b) Pelvis
c) Piernas y brazo
d) Volumen cardíaco
e) Capacidad pulmonar
f) Tejido muscular
g) Tejido adiposo
h) Articulaciones
i) Columna

2) Ciclo menstrual
a) ¿Cuáles son las hormonas sexuales de la mujer?
b) ¿Cuándo actúa cada una?
c) ¿Cuándo no es recomendable la actividad física, en los períodos donde hay gran cantidad de progesterona o de estrógeno?
d) ¿Qué son la oligorrea y la amenorrea? ¿bajo que circunstancias puede provocar estas perturbaciones el deporte?
e) ¿Qué es la tríada de la atleta?
f) ¿Los esfuerzos de breve duración se ven perjudicados o favorecidos durante la menstruación?
g) ¿Por qué es importante el consumo de hierro y calcio durante la menstruación?

3) a) ¿Qué es la menopausia?
b) ¿Cuándo aparece?
c) ¿Cómo se pueden prevenir problemas asociados a la menopausia?

4) a) ¿Qué rol cumple el deporte en la prevención de la osteoporosis?
b) ¿Qué tipos de actividades son las mas recomendables?
c) ¿Puede una deportista joven sufrir osteoporosis? ¿bajo qué circunstancias?







segunda semana Ingles
DATE:
NAME:

EL SIGUIENTE TRABAJO ES PARA PRESENTAR LA PRIMER CLASE DESPUES DEL RECESO ESCOLAR
Trabajar con las unidades vistas del libro de clase.

Vocabulary
A Choose a, b, or c to complete 1–8.
(1) Where can I _______________ the bus into the city centre?
a) arrive b) catch c) pick up

(2) I’ll _______________ outside the station in five minutes.
a) arrive you b) catch you c) pick you up

(3) The train leaves in five minutes. Be careful you don’t _______________ it.
a) catch b) get off c) miss

(4) Did you _______________ by train?
a) arrive b) catch c) drop off

(5) No, I _______________ a bus.
a) arrived b) caught c) dropped off

(6) Could you _______________ outside the shopping centre?
a) arrive me b) catch me c) drop me off

(7) You should _______________ on the corner by the post office.
a) get off b) set out c) take

(8) How long does the journey _______________?
a) get off b) set out c) take





B Complete the text with the words and phrases in the box. There are four extra words.
trip travelled took stop off set out ran into leave
last year hitchhike give up get over get by exploring

(9) _______________ I went on a fantastic holiday with my best friend. We had just finished school and had never really (10) _______________, so we decided to (11) _______________ around Europe. We (12) _______________ from London and (13) _______________ the Eurostar train to Paris. We thought we’d (14) _______________ there for a few days and then carry on. When we were there we (15) _______________ a couple of girls from Sweden and decided to carry on together. We spent six weeks (16) _______________ France, Italy, Greece and Turkey – it was great. When we left, my parents were worried that we wouldn’t (17) _______________, but it was easy to find jobs picking grapes and working as a waiter. Next year …


C Match the verbs in italics in 18–21 to a phrasal verb from the box.
stop off sort out give up see off

(18) It wasn’t that difficult to solve. __________
(19) Don’t worry. You don’t need to come to the airport to say goodbye. __________
(20) You shouldn’t leave your job. It might be difficult to get a new one. __________
(21) If you stay for a few more nights in Rome, you should
go and see Antonio and Illaria. __________

Grammar
D Choose the correct verb form in 22–27 to complete the conversation.
Sally: Hi Angela, I (22) didn’t see / haven’t seen you for ages.
Angela: No, I’ve been on holiday with my boyfriend and we only arrived back (23) for two days / two days ago.
Sally: Where did you go?
Angela: We (24) went / have been to Corsica.
Sally: Wow! I (25) didn’t go / haven’t been there. What’s it like?
Angela: It’s great. I really enjoyed it, but this wasn’t my first visit.
Sally: So you (26) went / have been there before?
Angela: Oh yes! I’ve been there three times (27) last year / over the past year.

E Write questions using the prompts.
(28)
A: Have / you / ever / visit / Australia / ?
__________________________________________________________________
B: Yes, I have.

(29)
A: When / you / go / there / ?
__________________________________________________________________
B: Last year.

(30)
A: Who / you / go / with / to Australia / ?
__________________________________________________________________
B: I went with my brother and his girlfriend.

(31)
A: What is the most interesting country / you / ever / visit / ?
__________________________________________________________________
B: Borneo.

(32)
A: Have / you / ever / travel / alone ?
__________________________________________________________________
B: Yes, I have.


F Correct the mistakes in the sentences. There is one mistake in each sentence. You might need to change more than one word.

(33) I’ve been to Paris two months ago.
______________________________________________________________________________
(34) I went abroad twice in the last few months.
______________________________________________________________________________
(35) We have arrived here yesterday.
______________________________________________________________________________
(36) During the last six months I didn’t go on holiday.
______________________________________________________________________________
(37) Where have you been two days ago?
______________________________________________________________________________
(38) How many holidays did you have over the past year?
______________________________________________________________________________


Functional language
G Rearrange the words to make sentences or questions.
(39) a / Bridge / please / return / Street / to
______________________________________________________________________________
(40) taxi / near / I / here / get / can / anywhere / a / ?
______________________________________________________________________________
(41) when / me / you / tell / could / there / we / get / ?
______________________________________________________________________________
(42) a / cab / from / I’d / please / station / the / like / train
______________________________________________________________________________
(43) two / twenty / that’ll / pounds / please / be
______________________________________________________________________________
(44) tell / the / me / please / for / could / platform / North Park / to / train / the / you / ?
______________________________________________________________________________






H Complete the conversations with sentences from exercise G above.
Conversation 1
Bus driver: Good morning, Madam.
Woman: Does this bus go to the town centre?
Bus driver: Yes, it does.
Woman: Good. (45) _______________
Bus driver: (46) _______________
Woman: Two, two ten, two twenty, here you are. (47) ________________
Bus driver: Certainly, Madam.

Conversation 2
Man: Excuse me.
Clerk: Yes, Sir?
Man: (48) _______________
Clerk: Certainly, Sir. It’s platform 4, but you’ve just missed the last train.
Man: Oh no! But I thought there was a train at 11.30.
Clerk: There is sir, but not on a Sunday. The last train on a Sunday is at 11.15.
Man: Oh well! (49) _______________
Clerk: Well, there’s a taxi rank about ten minutes away, but it would be better if you phoned.
Man: Good idea. Thank you!
Clerk: Not at all, sir.
Taxi office: A to B taxi cabs, can I help you?
Man: (50) _______________
Taxi office: Your name?
Man: Smith, Sam Smith.
Taxi office: There’ll be a taxi there in about five minutes.



Actividad para la profesora Lucia Vazquez

3ºPolimodal


Tarea I

Escritura de texto argumentativo según las consignas del archivo “Defensa”.

Enviar a la dirección de mail de la profesora para su corrección: youarenotfunanymore@gmail.com

Fecha tope de entrega: 10/07/09

consigna para la tarea I de 3Pol: Defensa.

Este trabajo está pensado para hacer en vivo y en directo. Tal vez cuando retomemos las clases se pueda hacer, por ahora, lo hacemos escrito.
La idea es que se imaginen a ustedes mismos culpables de un crimen o acción imperdonable. Lo que tienen que hacer es escribir un texto para convencer a un supuesto jurado de que ustedes tuvieron buenas razones (argumentos) para cometer tal atrocidad.
Este ejercicio está basado en un juego de teatro, donde a quién no convence del todo lo condenan a muerte de diferentes formas. Piensen que está en juego su “vida”, no desmientan el hecho terrible, el crimen que cometieron, pero tienen que convencerme y convencernos a todos de que han tenido razones para realizarlo.
Presten mucha atención a los recursos argumentativos, que los van a ayudar mucho en este caso.

Extensión aproximada: 1 carilla con interlineado doble o 1.5 y número de letra 12 (times)


Tarea II

a- Leer el archivo “Tema del héroe” y a partir de lo investigado justificar qué tipo de héroes son el Mio Cid y el Lazarillo de Tormes.

b- Leer El gaucho Martín Fierro de José Hernández (cualquier edición – solamente la primera parte, conocida como “la ida”).

c- Establecer relaciones entre el personaje de Martín Fierro y el Mío Cid y el Lazarillo.

d- Realizar una línea temporal con los sucesos más importantes que ocurren en la vida de Fierro y los personajes que marcan su vida.

Fecha de entrega: primer martes de clase luego del receso de invierno.


material de lectura para realizar la actividad:


Tema del héroe.

Con el nacimiento de la novela moderna, también nace otro tipo de héroe o protagonista de la misma. La novela, considerada como el relato extenso de las peripecias de un protagonista héroe, fue sufriendo modificaciones hasta llegar a la famosísima novela de Cervantes “El ingenioso hidalgo Don Quijote de la Mancha”. Esta obra es considerada la primera novela moderna, pero si vemos en la historia literaria, el antihéroe que es Don Quijote tiene antecedentes.
Veamos las características de los dos tipos de héroes, el de la novela épica o tradicional y el de la novela moderna, también considerado “antihéroe”.

Héroe épico Héroe moderno
- Pertenece a un noble linaje, a las capas altas de la sociedad.

- Representa los más altos valores de una sociedad, es el arquetipo al que un pueblo aspira.


- Se ubica en el “pasado épico nacional”, un tiempo inalcanzable para el lector, ya que “lo pasado fue mejor” y es muy difícil de recuperar.


- Por lo general no representa conflicto entre su interioridad –lo que quiere y siente- y su exterioridad –lo que hace.



- El lector ve al héroe épico “desde abajo” ya que el personaje y lo que éste representa están siempre por encima de él, moral y espiritualmente.

- Su fuente es la tradición y la leyenda nacional, no la experiencia personal y libre.
- Por lo general perteneces a las capas bajas de la sociedad, es un marginal.

- Representa los “antivalores” de la sociedad, ya que esta lo ha marginado por no considerarlo “útil” al sistema (pensemos que el héroe moderno nace de la mano del Capitalismo)

- Se ubica en el presente, en la contemporaneidad del autor y del lector. Pertenece a una época histórica específica. Y “sufre” su presente.


- Representa los conflictos del presente de una época, muchas veces realiza acciones completamente cuestionables. No actúa y piensa según la moral de la época o el interés común, sino según sus intereses, su supervivencia y su individualidad que muchas veces sufre disyuntivas o contradicciones.

- El lector ve al héroe moderno de igual a igual, pudiéndose sentir identificado con él, o incluso desde “arriba”, considerándolo inferior, provocándole compasión.

- El universo novelesco es contemporáneo al lector, le permite incorporarse a él y tener una visión distinta y muchas veces cómica de su realidad.




Actividades para la materia Ingles

profesora: Verónica Liñares.

DATE:
NAME:

EL SIGUIENTE TRABAJO ES PARA PRESENTAR LA PRIMER CLASE DESPUES DEL RECESO ESCOLAR
Trabajar con las unidades vistas del libro de clase.

Language section
Vocabulary
A Complete the text with words and phrases from the box.
uncomfortable telling the truth fidgeting
easy to see don’t know body language straight

When you ask people to describe themselves, it is often a good idea to watch their
(1) _______________ as well as listening to what they say. The reason for this is that people often feel (2) _______________ talking about themselves and sometimes tell lies. As you (3) _______________ anything about the person, it can be difficult to tell if they are lying from their answers but
(4) _______________ from their body language. When people aren’t (5) _______________, they won’t look you (6) _______________ in the eyes and you’ll notice a lot of (7) _______________.


B Choose the correct word or expression a, b, or c.
(8) Could you tell me where I can __________ the number 43 bus?
a) arrive b) catch c) set off

(9) Can you __________ near the university, please?
a) drop me off b) see me off c) run into me

(10) I live in a semi-__________ house in Manchester.
a) apartment block b) rented c) detached

(11) I often find it difficult to __________ up in the morning.
a) go b) make c) wake

(12) I __________ Joe tonight.
a) am seeing b) watch c) see

(13) Do you want me to __________ him anything?
a) telling b) tell c) speak

(14) What are you __________?
a) do b) think c) thinking


Grammar
C Complete the text with the correct words or phrases.
I really love travelling and (15) I went / I’ve been to lots of different countries. Last month (16) I
visited / I’ve visited South Africa and really enjoyed myself. I (17) find / am finding it a fascinating country and would like to go back again. One thing I found really strange there was driving because you (18) have to / don’t have to drive on the left. When I was there, we (19) drove / have driven all the time because it’s the best way to see the country. At the moment (20) I plan / I’m planning my next trip to South Africa. I’m hoping to go next month, but I (21) must / mustn’t save up for the flight. That’s why (22) I work / I’m working so much. So far (23) I saved up / I’ve saved up about £600. I think I’ll have enough money by the end of next week.


D Correct the mistakes in the sentences. There is one mistake in each sentence.
(24) You are appearing to be telling the truth.
____________________________________________________________________________
(25) What you think?
_____________________________________________________________________________
(26) I’ve seen her two days ago.
_____________________________________________________________________________
(27) I’m sorry, but you aren’t let to smoke here.
_____________________________________________________________________________
(28) I’m often getting up at 6 o’clock.
_____________________________________________________________________________
(29) Remember, you mustn’t come if you don’t want to.




Functional language
E Complete 30–33 with words and phrases from the box.
to the train station, please? if I sit here?
one pound, please. go to the train station?

(30) Do you mind __________________________________________________________
(31) Does this bus __________________________________________________________
(32) Can I have a single __________________________________________________________
(33) That’ll be __________________________________________________________


F Complete the conversation with the questions and sentences from exercise E.
Man: Excuse me! (34) _______________
Bus driver: Yes, we go there.
Man: Great. Can I have (35) _______________
Bus driver: Certainly. (36) _______________
Man: Excuse me! (37) _______________
Woman: No, no, not at all.


G Choose the correct response for each question.
(38) What does your boyfriend look like?
a) He’s tall and has wavy brown hair.
b) Skiing and going to the cinema with me.
c) He’s clever and very polite.

(39) What is your boyfriend like?
a) He’s tall and has wavy brown hair.
b) Skiing and going to the cinema with me.
c) He’s clever and very polite.

(40) What does your boyfriend like?
a) He’s tall and has wavy brown hair.
b) Skiing and going to the cinema with me.
c) He’s clever and very polite.
Reading
Part 1
Read the article and complete 1–5 with phrases from the box. There are three extra phrases.
be myself I could see I couldn’t believe I don’t see myself
I consider myself I’m proud to be make a first impression people consider

Being famous can be a real problem. It’s not that I don’t like being famous, it’s just that it means
people have expectations about you, even when they’ve never met you before. Most people have a chance
to (1) _______________ but when you’re famous you often don’t have that opportunity. I mean,
(2) _______________ to be honest, reliable and friendly and yet that doesn’t seem to be the impression
that strangers have of me. I guess it’s because they think of me more as the characters I play in films
and that annoys me.
A woman once came up to me in the street and said, “You are really nasty.” and then walked away. I just stood there completely shocked, but (3) _______________ my wife smiling. All evening she kept on saying to me, “Now, don’t be nasty.”
It’s as though I lead a double life. On TV or in films I’m one person, and this is the public one that
(4) _______________ to be the real me, and then at home there’s the other me, the one that only my close friends and family really know. I guess that’s why my private life is so important to me and why I’m very close to my family.
It’s a shame really, but I’ve been thinking about moving to Los Angeles. At least there I won’t be the only famous person and maybe people will leave me alone. It’s a bit annoying because
(5) _______________ as being any different from most people. I have a family I love, a job a really enjoy and I just want to be left alone to live my life.


Part 2
Read the article below and decide if the sentences are true (T), false (F) or if there is no information given (NG).
(6) Charley Boorman realised that it was possible to ride from Europe to Alaska.
T F NG
(7) In the beginning they rode home every evening for the night.
T F NG
(8) On several occassions they slept alongside the road in tents.
T F NG
(9) Travelling in Mongolia was the most challenging part of the trip as there were no roads to ride on.
T F NG
(10) In Siberia their journey took them along the Road of Bones.
T F NG

The Long Way Round
The Long Way Round tells the story of an epic journey and an amazing adventure. It follows Ewan McGregor and Charley Boorman as they try to ride all the way round the world on their motorbikes. Starting in London on 14 April 2004 they spend three and a half months travelling through Europe, Ukraine, Kazakhstan, Mongolia, Russia, across the Pacific Ocean to Alaska, and then down through Canada and across the USA all the way to New York.
The journey started as a dream when Ewan noticed that it was possible to ride from Europe through Russia all the way to Alaska. Picking up the phone he called his best friend and asked him to come over for dinner. Once Charley arrived, Ewan tried to persuade him to join him in the adventure of a lifetime. It didn’t take much to persuade Charley to go.
After months of preparation they set off and rode through Belgium and Germany. In the beginning it was like any other bike ride except that rather than going home for the night they had more than 20,000 miles of road ahead of them. From Ukraine they crossed into Kazakhstan where they travelled across some of the most difficult roads they could imagine. However, worse was to come in Mongolia where the roads simply didn’t exist and then in Siberia where they rode the length of the Road of Bones.
The programme captures some of the most interesting moments and gives us a good idea of what the journey was like. It shows Ewan and Charley riding through some of the most breathtaking scenery in the world and takes us with them on the adventure of a lifetime.




Materia :Biologia 3º polimodal

Profesor: Rodrigo Marion

Les recuerdo lo charlado en clase

estudiar la unidad que estabamos trabajando del cuadernillo
paginas del 238 al 249

nos mantenemos en contacto de la manera acordada en clase o tambien respondo preguntas al mail mio rwilson_06@hotmail.com

saludos Profesor Rodrigo



Actividades para realizar en período de receso:

Profesora Cristina Lara

Los trabajos que quedaron pendientes enviarlos a nuestro mail
3polimodal@gmail.com antes del día jueves 16 de julio

Materia Diseño:

Quedo pendiente la entrega de algunos trabajos realizados en photoshop buscando diferentes intencionalidades en la imagen (publicitaria, estética y documental). Mas la entrega de los cuestionarios dictados en clase a contestar del cuadernillo para diseño que se entrego los primeros días de clase, y la ultima actividad y afiche de la ultima fotocopia dada en clase.
Realización de un Cartel para el corto:
El mismo deberá tener como datos, título del corto, eslogan, nombre de actores y quienes dirigen, nombre de la escuela y pagina web y fecha de estreno.
Consultar:

http://www.buenosaires.gov.ar/areas/educacion/programas/corto/bases05.php?menu_id=12063


Materia Imágenes y contextos:

Los trabajos que quedaron pendientes enviarlos a nuestro mail
3polimodal@gmail.com antes del día jueves 16 de julio el resto es para la primer semana de clases jueves 6 de agosto

Quedo pendiente el resumen y conclusión personal de la página 38 a 43 del libro, (Enviar por mail) terminar de realizar las actividades de la página 44 a 46. Entregar 1 día de clases

Buscar información del Fauvismo, Cubismo, Expresionismo, Futurismo, mencionar dónde y cuándo surgen estas vanguardias, cuál era su ideología y quiénes eran sus máximos representantes, buscar obras de las mismas.




Medios de comunicación III Televisión . (3 año ex Polimodal)

Trabajo practico

Profesora: Pinillos Verónica

Resumen y síntesis en la carpeta de las fotocopias (tipos de obras audiovisuales)

Analizar a partir de lo leído en este apunte, el anterior y la lo visto en el año:

• Aciertos y errores del corto grupal y el presentado por usted.
• Que cambiarias en ambos según al teoría. Justificar
• Como realizarías el montaje e iluminaron en ambos casos ( grupal e individual)

Este trabajo practico se entrega primera semana de clases.
El trabajo anterior mandar por mail antes del 17 de julio.



Culturas y estéticas contemporáneas . (3 año ex Polimodal)

Trabajo practico

Profesora: Pinillos Verónica

Resumen y síntesis en la carpeta de las siguientes páginas del libro: 33a 35. 41 a 43. 48 a 50.
A partir de lo leído:
• Buscar mayor información sobre el arte y la estética en la actualidad. Ejemplificar.
• Buscar un mito. Analizarlo y justificar el porque es un mito.
• Escribir usted mismo un mito
• Que relación puede establecer en arte y comunicación. Justifique su respuesta
• El cine ¿es considerado arte? justificar
• Como influye la socialización en al identidad cultural ¿Por qué?

Este trabajo practico se entrega primera semana de clases.
El trabajo anterior mandar por mail antes del 17 de julio.


Marketing. (3 año ex Polimodal)

Trabajo practico

Profesora: Pinillos Verónica

Resumen y síntesis en al carpeta de la pagina 10 a 19 de las fotocopias.

A partir de lo leído y visto en clase:

• Crear la imagen de una marca de juegos infantiles
• Buscar cuatro productos de marcas líderes de diferentes marcas y realizar con cada uno el ciclo de vida del producto. Justificar porque considera q se encuentra en dicha etapa.

Investigar más sobre:

• Publicidad en general
• Publicidad y niñez
• Publicidad y adolescencia


Este trabajo practico se entrega primera semana de clases.
El trabajo anterior mandar por mail antes del 17 de julio.

Importante para todos los cursos: todo lo deban entregar previo a estos trabajos prácticos deben enviarlo vía mail antes del 17 de julio sin excepción
Dejo para dudas y consultas mi dirección de mail : luciérnaga_diligente@hotmail.com